
Service- och felanmälan
En tjänst från Uniguide
Om tjänsten
Service- och felanmälan ska vara enkel, trygg och tillgänglig. Vi finns tillgängliga dygnet runt, året om för era hyresgäster.
I varje kontakt med en hyresgäst ställer vi relevanta följdfrågor för att ärendet ska bli så tydligt som möjligt för oss och för fastighetsskötaren som ska åtgärda problemet.
Alla felanmälningar vi får till oss registreras i kundens system, men det som gör vår tjänst så bra är att vi bedömer varje ärende. Bedömningen är unik för varje enskilt ärende, vi kan inte spalta ner allt som är akut och slaviskt gå efter instruktioner på ett papper.

Telefoni
Svarar på inkommande samtal avseende fel- och serviceanmälan.
Koordinera jour
Ringa av tekniker eller er jour för att säkerställa att akuta ärenden hanteras enligt rutin. Vi lämnar alltid över akuta ärenden personligen till nästa led i kedjan.
Registrering
Vid behov registrerar felanmälningar i ert ärendehanteringssystem.
Bevakning olika kanaler
Vid behov bevakar inkomna ärenden via web eller applikation i direkt i ert system, för att säkerställa att ärenden åtgärdas även på yttertider och helger.
Bedömning av ärende
Bedömer om ärendet är av akut eller inte och därefter vidta åtgärder i enlighet med ert prioriteringsunderlag.
Hiss- och driftlarm
Unilarm är ett molnbaserat larmbord som är bemannat dygnet runt. Tjänsten är framtagen för dig som är hisstekniker, drifttekniker, förvaltare eller fastighetsägare.