top of page

Ny tjänst från Uniguide - Service- och felanmälan med bild


Som en del i att Uniguide i år fyller 25 år kommer vi att erbjuda våra befintliga kunder en ny tjänst, Service- och felanmälan med bild.


Flera av våra kunder anlitar Uniguide för tjänsten service- och felanmälan. Målet är hela tiden att vi ska kunna öka lösningsgraden i alla ärenden så att vår kund och kundens kund får så bra service som möjligt och att ärendet löser sig så smidigt som möjligt.


Nu vill vi förbättra tjänsten genom en teknisk lösning som gör det möjligt för våra kunders hyresgäster att med en bild via mobiltelefon ger både Uniguides medarbetare och hyresvärden eller dennes samarbetspartners i förvaltningen ännu bättre underlag för att lösa ärendet. Hela kedjan – från hyresgäst till lösning – blir starkare.


Tilläggstjänsten erbjuds kostnadsfritt till våra befintliga kunder under hela 2024 som en del i att Uniguide fyller 25 år! Samtliga kunder kommer att få information om tjänsten och själva välja om den ska användas.

Kunder som tecknar avtal med Uniguide under 2024 erbjuds också tilläggstjänsten kostnadsfritt.


Så här fungerar Service- och felanmälan med bild:

  1. Enligt överenskommen rutin berättar vi kortfattat hur inringaren skall skicka bilder till oss.

  2. Ett personligt SMS med en unik länk skickas till hyresgästen som enkelt kan fotografera eller ladda upp bilder på eventuella fel via sin mobiltelefon.

  3. När samtalet är över bifogar Uniguide bilden direkt till det aktuella ärendet om ert ärendesystem har stöd för detta.



All data lagras och hanteras på våra egna servrar i Sverige.


35 views0 comments
bottom of page