top of page

Kundtjänst

Vår Kundtjänst är en utökad svarstjänst som tar det några steg längre.

Vi tar hand om mer avancerade frågor och hanterar mer komplexa ärenden. Det kan exempelvis handla om beställningar, fakturafrågor, klagomål eller nykundsförfrågningar. 

Vi gör och hanterar alltså det mesta av ärenden som kan läggas ut mot en Kundtjänst.


Allt via kommunikationskanaler som telefon, e-post och chatt. Självklart har vi öppet dygnet runt, året om.

  • Tillgänglighet
    Vi är bemannade dygnet runt för att ta emot era samtal, chattar eller mejl. Vi använder oss av er FAQ for att hjälpa kunden och kan i akuta fall eskalera ärendet.

  • Administration
    Vi tar emot ärenden som exempelvis beställningar, fakturafrågor, klagomål eller nykundsförfrågningar och registrerar dom i ert system. 

  • Undersökningar
    Vid behov eller efter beställning, personliga uppföljningssamtal till era kunder i kundtjänstrelaterade ärenden eller tillfälliga projekt (ex. via NKI-undersökningar​)

Svarsservice

Vår Svarstjänst är en ”växel” eller ”telefonpassningstjänst” för alla som behöver hjälp att besvara inkommande samtal, göra enklare hänvisningar och svara på enklare frågor.


Vår tillgänglighet och professionella bemötande innebär ofta ett riktigt lyft för er servicenivå, och genom att inte behöva svara på samtalen själv – kan ni istället koncentrera er på er kärnverksamhet.


Vi kommer koppla in samtalet eller ringa upp dig, om det är något viktigt som behöver hanteras direkt. Annars skickar vi ett meddelande med information, så att du i lugn och ro kan hantera det.
 

  • Hantering av samtal
    Med hjälp av hänvisningar, sökord och instruktioner så bedömer om samtalet skall presenteras, kopplas eller meddelas person eller funktion hos er.​ Vi svarar även med önskad hälsningsfras!

  • Integration VäxelGenom att koppla ihop er växel eller teams applikation med oss kan vi enkelt se er tillgänglig och effektivisera samtalshanteringen.

Några av våra kunder

"Som vår kundtjänst är Uniguide vårt fönster utåt och den första kontakten många får med vår verksamhet. Vi upplever att Uniguide är en integrerad del av vår verksamhet, de har lärt känna oss och alla våra delar i verksamheten väl och teamet på Uniguide är lyhörda i dialogen med våra givare och medlemmar. Därför känns det tryggt att ha Uniguide som partner"

Anna-Maria Broman Ek, kanslichef, Suicide Zero

bottom of page