top of page
Search

Uniguide lanserar UniQ – vårt eget kvalitetsledningssystem

Vi är stolta över att presentera UniQ, Uniguides egenutvecklade kvalitetsledningssystem – framtaget med utgångspunkt i ISO 9001 och branschmärkningen ”Trygg kundkontakt” och anpassat till våra kunders och medarbetares vardag.


UniQ är ett system som visar hur Uniguide på ett strukturerat sätt levererar kvalitet – varje dag och i varje uppdrag. Med tydliga rutiner, gemensamma förväntningar och systematisk uppföljning stärker vi både effektivitet och trygghet i organisationen. Målet är att varje medarbetare, oavsett roll, ska känna sig säker på hur vi arbetar – och att våra kundlöften omvandlas till kundupplevelser och i slutändan nöjda kunder.


- Sedan ett par år tillbaka har vi arbetat målmedvetet med tre tydliga fokusområden; arbetsmiljö, affärsmässighet och företagskultur. Resultatet ser vi nu i form av lägre personalomsättning och ökad lönsamhet. Tack vare det kan vi återinvestera i både medarbetare och teknik, säger Andreas Sjöberg, vd på Uniguide.


Systemet omfattar bland annat processer för onboarding, uppdragshantering, kvalitetskontroller, ständiga förbättringar och uppföljning av SLA:er. UniQ är också en plattform för lärande – där våra erfarenheter blir till nya arbetssätt.


- Med UniQ har vi skapat en gemensam referensram för hur vi definierar kvalitet – tekniskt, mänskligt och verksamhetsmässigt. Det gör det lättare att styra uppdrag, följa SLA och säkra en jämn leverans – oavsett team eller kund, säger Tariqul Islam, IT-chef och ansvarig för teknisk implementering av uppdrag.


Uniguide har arbetat tillsammans med HR- och organisationskonsulten Eva Jonsborg som har bred erfarenhet av strategiskt förändringsarbete från bland annat fastighets- och installationsbranschen.


- Uniguide är ett företag som verkligen tar kvalitetsarbetet på allvar och ni har varit en inspirerande ledningsgrupp att jobba med. Slutresultatet UniQ är inte bara ett ledningssystem, det är ett verktyg för att stärka människor, skapa tydlighet och höja professionalismen i vardagen. Det kommer hel säkert bidra till en bättre verksamhet, för både kunder och anställda, säger Eva Jonsborg.


UniQ är ett levande system där vi kontinuerligt förfinar innehållet tillsammans med våra kollegor och kunder. Vår ambition är att vara en partner inom kundservice som inte bara håller vad vi lovar, utan ständigt utvecklar hur vi gör det.


- Våra kunder är mer än välkomna att höra av sig för att få veta mer om UniQ, avslutar Andreas Sjöberg.


ree

Uniguide har under våren arbetat fram ett eget kvalitetsledningssystem - UniQ. Systemet visar på ett enkelt sätt hur vi arbetar med kvalitet och uppföljning i vår verksamhet. Det skapar ordning och reda internt och visar våra att vi genom systematik och struktur sätter kundupplevelsen i fokus. På bilden ser vi några medarbetare från företagsledningen; Alexandra Mårtensson, ekonomiansvarig, samt Douglas Håkansson och Edward Wahnström från IT-avdelningen.



 
 
 

Comments


bottom of page