Uniguide gör sitt bästa år någonsin
- andreassjoberg5
- Jun 23
- 2 min read
När vi summerar verksamhetsåret 2024/2025 kan vi konstatera att Uniguide gör sitt bästa år någonsin sedan företaget bildades 1999.
- Väldigt kul och ett kvitto på att vi levererar tjänster som kunderna är nöjda med, säger Uniguides vd Andreas Sjöberg.
Uniguide, med huvudkontor i Visby och filialkontor i Eskilstuna, säljer kundservice i olika former till i huvudsak fastighetsbolag, förvaltare, hotell och givarorganisationer. Företaget omsätter ca 20 miljoner kr och har ca 30 medarbetare. Verksamhetsåret är på väg mot sitt slut, ett år som kommer att bli företagets resultatmässigt bästa någonsin.
- Jag vill tacka alla lojala medarbetare och kunder, utan er hade utvecklingen inte varit möjlig. Kul att våra tjänster är både uppskattade och efterfrågade. Vi har arbetat hårt med några områden som var och ett, och tillsammans, lagt grunden för det här, säger Andreas Sjöberg.
I fokus har arbetsmiljö, lönsamhet och företagskultur stått. Bland annat genom regelbundna pulsmätningar har företaget steg för steg blivit både effektivare och lönsammare.
- Vi har många medarbetare som jobbat hos oss länge. Jag tror att även kontinuiteten är en bidragande anledning till att vi har nöjda kunder.
Uniguide har också nyligen lanserat ett kvalitetsledningssystem som vänder sig till både medarbetare och kunder.
- Det ska vara tydligt för medarbetarna hur de ska arbeta för att upprätthålla kvaliteten i vår leverans. Det är också viktigt för kunderna att veta att vårt arbete genomsyras av systematik, ordning och reda.
Förutom tjänster inom traditionell kundservice säljer Uniguide också tekniska lösningar, applikationer och AI. Detta bland annat för att kunna stötta medlems- och givarorganisationer i sitt insamlingsarbete. Uniguide erbjuder även driftlarm för bland andra fastighetsägare, hotell, industrier och byggföretag.
- Precis som i alla branscher är den tekniska utvecklingen både fascinerande och svindlande. Utmaningen är att kombinera traditionell kundservice med de möjligheter tekniken ger oss. Vi är övertygade om att vår långa erfarenhet av kundservice i kombination med nyfikenheten kring AI gör att vi kan ha nöjda kunder också framöver.

Comments