top of page

Kundtjänstmedarbetare till Unigude

andreassjoberg5

Om Uniguide


Uniguide grundades 1999 och finns på två orter; Visby och Eskilstuna. Sammanlagt är vi ca 30 medarbetare. Vi säljer olika kommunikationstjänster, främst kundservice och olika tekniska tjänster. Vår kärnverksamhet är “kundtjänst” i bred bemärkelse och kunderna finns främst i fastighetsbranschen, hotellnäringen och bland ideella organisationer.

Medarbetarna på Uniguide har arbetat tillsammans under lång tid och företaget präglas av familjär kultur och kunniga och ambitiösa kollegor.


  • Vår strategi är att med ett starkt kundfokus skräddarsy tjänster som möjliggör för kunden att fokusera på sin kärnverksamhet.

  • Vår vision är att leverera högkvalitativa tjänster och vara marknadens naturliga val av leverantör av kommunikations- och servicetjänster.

  • Vår värdegrund vilar på nyckelorden lyhörd, flexibel och professionell.



Arbetsuppgifter


Uniguide har två avdelningar; givar- och medlemsservice (G&M), och fastighet- och kundtjänst (F&K). Nu söker vi en ny kollega till G&M där arbetsuppgifterna är följande:


Hantera inkommande och utgående telefoni åt våra kunder (telefoni)

  • Ta emot hyllnings- och minnesgåvor

  • Besvara frågor om våra kunders olika medlemskap och insamlingsändamål

  • Ringa välkomstsamtal till nya medlemmar eller givare

  • Ringa kundernas prospektkontakter för konvertering

  • Utveckla våra kunders affär genom kontakt med befintliga givare


Hantera regelbundna uppgifter som inte är telefoni (administration)

  • Skicka beställningar som inkommit via våra kunders nätbutiker och andra kanaler

  • Registrera gåvor och betalningar i våra kunder stödsystem

  • Hantera e-postinkorgar, sociala medier och chattar för kundernas räkning

  • Skapa, skriva ut, paketera och skicka fakturor eller ”inbetalningskort”

  • Skapa, skriva ut och skicka minnesblad till begravningar och privatpersoner



Krav på utbildning

  • Gymnasial utbildning krävs



Kunskapskrav

  • Hög administrativ kapacitet i Office-paketet

  • Förmågan att skriva text på ett korrekt sätt och i högt tempo

  • God kommunikativ förmåga i tal och skrift

  • Behärska engelska i tal och skrift



Erfarenheter och meriter

  • Tidigare arbetslivserfarenhet

  • Arbete inom serviceyrken med personligt bemötande

  • Kommunikation via telefonsamtal

  • Erfarenhet av kundrelationer

  • Erfarenhet av kommunikation via chatt och mejl

  • Ha förståelse för säljprocesser

  • Erfarenhet från säljande verksamhet ökar möjligheten att lyckas i rollen

  • Eftergymnasial utbildning är meriterande men inget krav



Egenskaper

  • Lösningsorienterad med förmåga att felsöka i flera steg och fatta egna beslut

  • Visa engagemang genom att vara nyfiken, fokuserad och vetgirig

  • Kunna kombinera effektivitet med noggrannhet

  • Arbeta metodiskt och följa arbetsinstruktioner och arbetsindelning

  • Vara flexibel och hantera snabba förändringar i den vardagliga planeringen

  • Ansvara för att information om arbetsuppgifter inhämtas innan arbetsmoment påbörjas

  • God förmåga att organisera arbetet samt följa instruktioner och rutiner

  • Förmåga att arbeta i team med stort ansvar och självledarskap


Förväntningar

  • Inom två månader förväntas medarbetaren kunna arbeta delvis självständigt med de enklaste uppdragen.

  • Inom fyra till sex månader förväntas medarbetaren kunna arbeta helt självständig med avdelningens samtliga uppdrag.

  • Inom tolv månader förväntas medarbetaren kunna vara kundansvarig för en eller flera kunder.



Övrigt

  • Tjänsten är förlagd till kontorstid på vårt kontor i Visby

  • Möjlighet till distansarbete del av arbetstiden finns efter överenskommelse med chef

  • Möjlighet till flextid finns

  • Rätt till friskvårdsbidrag

  • Uniguide är anslutet till kollektivavtal och 25 års branscherfarenhet



Vid intresse för tjänsten




 
 
 

Comments


bottom of page